Iată cum alegem să facem asta!
Citeam undeva o statistică oficială, care spunea că la nivel național, din 10 start-up-uri 9 se închid în mai puțin de 5 ani. Iar din cele rămase, încă un bun procent nu reușesc să treacă niciodată de pragul de 1 milion încasări.
Și-atunci a venit în mintea mea o întrebare: Oare cum reușește mediul de business să țină în continuare pe piață giganții?
Cum reușesc companii precum cele pe care le vedem pe toți în reclame TV, pe bannere stradale, să stea în picioare ani de zile, poate chiar generații întregi?
Odată cu întrebarea asta am început să mă gândesc și la un răspuns. Însă am abandonat rapid, căci a sunat telefonul.
La JetCab nu e timp de pauze. Telefoanele sună constant, chiar și acum, post-pandemie. Lumea călătorește, fie în interes de afaceri, fie în vacanțe.
În plus, companiile au în continuare activitate, chiar dacă preponderent de acasă. Unele au oameni în delegații. Iar aceștia au nevoie de transfer de la și către aeroport, fără cusur.
Bun, a sunat telefonul. Am ridicat, am răspuns și am preluat cererea, după care am început procesul de pregătire a unei mașini care să îndeplinească criteriile cerute.
“Unele companii au anumite pretenții, iar noi trebuie să ne ridicăm la înălțimea cererilor”, m-am gândit eu…
Apoi mi-am reluat munca administrativă, ca de obicei… lăsând la o parte răspunsul la care mă gândeam… la întrebarea mea.
Și totuși, care e răspunsul până la urmă? Cum reușesc unele companii să rămână pe piață decenii întregi?
La JetCab avem pe piață 20 de ani. Tocmai împlinim 2 decenii de activitate. Cum am rezistat până acum? Pentru noi răspunsul a fost simplu: reinventarea.
Iar aici, acum că scriu, îmi dau seama că am știut răspunsul încă de la început. Dacă citești câteva rânduri mai sus gândul pe care l-am avut la închiderea convorbirii despre care ziceam… “Unele companii au anumite pretenții, iar noi trebuie să ne ridicăm la înălțimea cererilor”, ei bine, chiar acesta este răspunsul.
Întotdeauna ne-am ridicat la înălțimea așteptărilor clienților noștri.
Fie că a fost vorba de mașini de lux, pentru o cursă confortabilă de la aeroport la hotelul unde un oficial se prezenta la un eveniment de seamă. Sau poate că era vorba de o mașină voluminoasă, în care să poată călători întreaga familie cu tot cu bagaje.
Sau poate nici nu era vorba de mașini, ci de șoferul care le conduce. Poate că unele companii ne-au cerut explicit un șofer atestat, care să aibă un anumit comportament în cadrul cursei de transfer de la aeroport.
Sau poate că a fost vorba de taxe. Am mers mereu pe ideea de transparență, cu taxe fixe, stabilite de comun acord cu firma care ne-a contractat pentru servicii, fără costuri ascunse.
Dacă stau bine să mă gândesc, în tot ceea ce am făcut, am fost adaptabili. Ne-am reinventat constant. Tocmai de aceea poate, sărbătorim acum 20 de ani de la înființarea firmei.
Cum am ales să ne diferențiem și în 2021, după o perioadă foarte grea prin care am trecut cu toții?
Auzim peste tot că post pandemie lucrurile nu vor mai fi la fel. Iar noi le simțim, vă rugăm să ne credeți. La JetCab totul depinde de călătorii. Iar acest segment a fost puternic afectat.
Cum am hotărât noi să fim alături de colaboratorii noștri? Ei bine, primul pas pe care l-am făcut, am crescut termenul de plată, cu până la 45 zile. Așadar, vă luați adio de la plățile la termen scurt, cu JetCab.
În plus, vrem să aducem pe piață o nouă oportunitate pentru companiile mici, care totuși au nevoie de servicii de transfer aeroport pentru angajații plecați în călătorii de afaceri. Așadar, prețurile noastre sunt cu mult mai accesibile decât în cazul competitorilor.
Așa am ales noi să ne reinventăm post pandemie. Pentru a sărbători cu succes nu doar 20 de ani pe piață, ci 50. Sau poate 100. JetCab ar fi cu siguranță o moștenire de seamă pentru cei ce îmi vor urma.
Sunt mândru de mine, de echipa JetCab și de tot ce a însemnat pentru voi această companie de-a lungul timpului.
Comenteaza